Päätimpähän nyt sitten minäkin aloittaa blogin kirjoittamisen. Blogissani on tarkoitus käydä yleisesti elämässäni ajankohtaisin asioita läpi. Jonkin verran tulen käymään läpi myös hamsterilani asioita, tulevia poikueita ja näyttelymenestystä tms. läpi. Päivitysteni tiheys tulee olemaan vaihtelevaa koska teen kolmivuorotyötä sairaanhoitajana.

Kuten esittelystänikin saattaa todeta kasvatan hamstereita ja niitä löytyy kotoani 20-30 kpl riippuen poikasten määrästä. Aika iso osa elämääni siis. Harrastan hamstereiden kanssa näyttelyissä käyntiä ja olen lisäksi kaikkien hamsterilajien lemminkkituomari ja kääpiöhamsterilajien ulkomuototuomari. Eläinpuolella meilta löytyy myös kaksi kotikissaa. Alle vuoden ikäinen Leevi, sekä seitsemänvuotias Osku. Sitten on vielä vajaa seitsemänvuotias leijonanharjaskani Wilma.

Asun mieheni kanssa kerrostalossa Itä-Helsingissä. Pidän viljelypalstaa yhdessä työkaverini kanssa. Kasvatan siellä lähinnä vihanneksia yms hyötykasveja. Kukkia sitten parvekkeella, jossa niistä on iloa silmälle. Olen kiinnostunut myös yrttien kasvatuksesta. Niitäkin olen lähinnä kasvattanut ruukuissa parvekkeella. Viljelyasiat vievät aikaani merkittävästi varsinkin näin kesäaikaan. Luonto ja eläimet ovat siis kovasti lähellä sydäntäni.

Ajoittain teen käsitöitä ja askartelen. Neulonta ja helmityöt ovat lähellä sydäntäni. Ommella myös olisi kiva..jos vaan joskus olisi aikaa :) Lisäksi tulee lueskeltua kirjoja ja lehtiä ja katseltua aika paljon telkkaria ja tietenkin pyörittyä täällä netin ihanassa maailmassa.

Minulla on jatkuvasti tarve myös opiskella, tosin nyt olen lepäillyt niistä hommista vuoden verran sitten viime rutistuksen. Olen suorittanut paritkin oman alan erikoistumisopinnot ja lisäksi yleisbiologian opintoja avoimessa yliopistossa.

Omaa hyvinvointiani yritän hoitaa liikunnalla ja järkevällä ruokavaliolla. Olen jäsenenä kuntokeskuksessa ja lisäksi tulee pyöräiltyä ja lenkkeiltyä jonkin verran. Olen nyt pari kuukautta vältellyt hiilareita, etenkin perunaa ja kotimaisia viljoja. Lisäksi olen nyt alkanut kokeilemaan erilaisten superfoodien lisäämistä ruokavaliooni. Josko ne toisivat apua vatsavaivoihin ja iho-ongelmiin. Sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa, johon olen nyt kolmisen vuotta syönyt lääkitystä.

Siinäpä esittelyä. Jatkoa seuraa, halusitte tai ette :)